DEBAT:

Hvorfor skal det være så svært at skifte rejsekort?

Af Anne Ehrenreich (V), medlem af Regionsrådet for Hovedstaden og Hørsholm Kommunalbestyrelse:

Rigtig mange borgere har sikkert som mig for nylig fået besked om, at de skal udskifte deres rejsekort.

Vejledningen for det er ikke særlig god, og man kan også undre sig over, at Rejsekortet ikke benytter samme metode som banker og kreditfirmaer og automatisk fremsender kunden et nyt kort.

I stedet beder man alle manuelt bestille et nyt kort og oven i købet betale for det. Der er ydermere den ulempe, at i perioden fra man har bestilt et erstatningskort, til man modtager det nye rejsekort, kan man ikke købe et pendlerkort til sit rejsekort. Det fremgår ingen steder. Informationen og kundeservicen trænger i den grad til et serviceløft. Det har jeg gjort Rejsekortet opmærksom på.

Publiceret 23 February 2018 06:30

Ugebladet Hørsholm nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Ugebladet Hørsholm
SENESTE TV