Mini Clubman får en mindre overhaling, som giver en tand mere personlighed til den lille stationcar. Foto: Mini

Mini Clubman får en mindre overhaling, som giver en tand mere personlighed til den lille stationcar. Foto: Mini

Facelift til Mini

Den lille stationcar fra Mini får en let opfrisker, som mest omfatter kosmetik

Af
Jens Overgaard

ændring Et af de mest praktiske medlemmer af Minifamilien får nu en let overhaling.

Det er stationcaren Mini Clubman, som efter fire år på banen strammes op med en let ændret front og opgraderinger indenbords.

Bilen, der som resten af den tredje generation af det BMW-ejede Mini-mærke er designet af danske Anders Warming, er dog kun beskedent ændret.

Modellen får bl.a. mulighed for nye full LED-forlygter med præcist matrix-lys til lang rækkevidde og baglygter med Union Jack-design, som vi har set på flere af de andre modeller.

Motorprogrammet omfatter benzinmotorer på 102 hk, 136 hk og 192 hk samt dieselmotorer på 116 hk, 150 hk og 190 hk.

Fiduserne

Den er også stadigvæk fuld af fiduser. Som nu de frække split-bagdøre, som er et kunststykke i sig selv. De er nu mest et sjovt påfund, og kan mod merpris åbnes ved at sparke et par gange med foden ind under kofangeren.

I Mini-kredse retter opmærksomheden sig dog i høj grad mod den kommende elektriske version af den lille bil, som ventes på banen senere i år.

Anders Warming, der også har været hos modermærket, BMW, er ikke længere selv hos Mini. Han skiftede for et par år siden til tyskkinesiske Borgward.

Modellen får bl.a. mulighed for nye full LED-forlygter med præcist matrix-lys til lang rækkevidde.

Publiceret 08 May 2019 15:45