Susanne Vissing, speciallæge i dermatologi, har klinik på Gl. Hovedgade i Hørsholm, og hun undskylder for problemerne med tidsbestillingen.
Susanne Vissing, speciallæge i dermatologi, har klinik på Gl. Hovedgade i Hørsholm, og hun undskylder for problemerne med tidsbestillingen.
Del på Facebook
Del på Twitter
Udskriv
Send e-mail

DEBAT: Grædefærdig over tidsbestilling hos lokal hudlæge

Af Rikke Lauridsen, Bogårdsvej 449, Humlebæk:

Onsdag den 12. arpil ringede jeg til hudlæge Susanne Vissing i Hørsholm for at bestille en akuttid. Tidsbestillingen var åben mellem kl. 10-12 og kl. 13-14, så jeg prøvede i løbet af den første time mere end 20 gange at få en plads i telefonkøen. Det lykkedes lidt over 11, hvor jeg fik at vide, at jeg var nummer 4 i køen.

Kort efter var jeg nummer 3, og så gik der 45 minutter, før jeg rykkede op som nummer 2. Det var jeg så i 40 minutter, og efter 30 minutter som den første i køen, blev jeg smidt af.

Grædefærdig kørte jeg til Hørsholm for at bede dem om at give mig en tid, men der var ingen, som lukkede op.

Jeg ringede igen, kom ind som nummer 4, så 3, og efter en time som nummer 2 i køen, gav jeg op. Hvorfor skal det tage så lang tid at bestille en tid?

40 minutter til over en time for at rykke én plads frem i køen?

Gad vide, hvad der var sket, hvis jeg i stedet for 'henvisning fra egen læge' havde tastet 'selvbetaler' for tidsbestilling til en kosmetisk operation? Mon servicen havde været den samme?

Svar fra Susanne Vissing, speciallæge i dermatologi:

Jeg kan godt forstå, at Rikke Lauridsen var frustreret over ikke at kunne komme igennem på vores telefon onsdag den 12. april inden påske.

Jeg vil benytte lejligheden til at undskylde over for alle de patienter, som ikke kunne komme igennem på vores telefon mandag og onsdag inden påske.

Årsagen til, at det ikke var muligt at komme igennem på vores telefon var, at mine to sekretærer havde fået ferie inden påske, jeg var derfor i klinikken alene med mine sygeplejersker, og vi valgte derfor at lukke vores telefoner mandag og onsdag inden påske. Vi havde derfor indtalt en telefonbesked vedrørende telefonlukningen på vores elektroniske telefonsystem, som normalt fungerer fint. Imidlertid virkede telefonsvareren ikke efter hensigten, fordi der i ejendommen havde været en kortvarig strømafbrydelse og jeg var ikke selv opmærksom på, at dette havde medført at det elektroniske telefonsystem ved en fejl havde ”tabt” den indtalte besked.

Det er naturligvis en fejl, som ikke bør forekomme, men i disse elektroniske tider ser vi af og til, at der kan være fejl i IT-systemerne.

Normalt mener jeg, at det er muligt at komme igennem på vores telefoner. Grunden til at jeg har opdelt telefontiden mellem de forskellige patientgrupper: Patienter henvist fra egen læge, privatpatienter og kosmetiske patienter er, at der er behov for to sekretærer i det tidsrum, hvor patienter med henvisning ringer, det tager tid at få den elektroniske henvisning hentet ind og derfor har jeg i denne telefonperiode to sekretærer som har mulighed for at tage telefonen.

Min service både i klinikken og ved telefonbestilling er fuldstændig identisk, hvad enten man har en henvisning, er selvbetaler eller ønsker en kosmetisk behandling.

Jeg undskylder igen meget overfor alle de patienter, som ringede forgæves, i fremtiden vil jeg være opmærksom, hvis der er en strømafbrydelse som kan influere på vores telefonsystem.

De venligste hilsner

Susanne Vissing

Publiceret: 24. April 2017 07:00

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få de lokale nyheder hver
dag fra Ugebladet

ANNONCER
Se flere