DEBAT:

Flextur har en præcision, som vinden blæser

Af Flemming Priem, Jellerød Have 25, Kokkedal:

Fredag 13. april bestilte jeg flextur til afhentning lørdag 14.april kl. 12.25. Herefter var tidsforløbet:

Kl. 12.25 ingen flexvogn.

Kl. 12.45 ringet til Flexstrafik, tlf. nr. 70262727, om forsinkelse.

Svar: Chaufføren kommer om 3 minutter.

Kl. 12.58 flexvogn ankommer.

I alt: Ventetid ca. 30 min.

Flextur oplyser, at man skal være klar 5 min. før tid for afhentning og afvente op til 15 min. efter afhentningstidspunktet.

Selv med den tidsmargin kunne Flextur ikke opfylde sine egne betingelser.

Flextur er ret ubrugelig, hvis man har fast mødetid hos læge eller tandlæge. Med mindre man ønsker en afhentningstid, hvor man med sikkerhed når frem og skal vente op til en halv time før tiden hos lægen eller tandlægen.

Hvis man skal bruge Flextur til at køre til genoptræning, må man forvente, at vognen skal hente flere brugere op undervejs, hvilket også tager tid. Og vælger man: “Senest fremme”, må man forvente en lang køretid.

Fleksibiliteten hos Flextrafik gælder åbenbart kun selskabet selv. Brugerne skulle nødig kalde det ventetrafik.

Publiceret 25 May 2018 15:00

SENESTE TV