Busstoppestederne kommer ikke længere til at have køreplaner på papir hængende. Arkivfoto

Busstoppestederne kommer ikke længere til at have køreplaner på papir hængende. Det er Rungstedborger Jørgen Harboe ikke tilfreds med.

DEBAT: Forringet busservice

Af Jørgen Harboe, Rungstedhave 15 D, Rungsted:

Movia har forringet sin service til kommunens buspassagerer.

For et par uger siden ville jeg tage busse fra mit lokale stoppested Sanskevej/Rungstedvej til Rungsted Kyst Station og kiggede på den køreplan, der var slået op på stoppestedets stander.

Den viste, der var fem minutter til bussen kom. Bussen kom dog ikke, og da jeg kiggede efter, så jeg, at Movias køreplan var fra 2017.

Den er nu fjernet og i stedet har vi fået et opslag på stoppestedet, der fortæller, hvordan vi selv kan søge på mobilen (hvis vi har sådan en ved hånden) og finde ud af, hvornår bussen kører.

Ingen info er bedre end forkerte og forældede oplysninger. Ikke desto mindre er den nye form for selvbetjening en klar serviceforringelse.

Det vil være fint, hvis Movia skilter elektronisk på alle stoppesteder med løbende besked om, hvor mange minutter der til de næste busafgange. Alternativt vil jeg gerne have de gamle køreplaner igen.

Publiceret 15 February 2019 14:30