Skrædderkunst og kundeservice:

Hørsholms modemand fejrede 25 års jubilæum

Anders Gadegaard har gjort kundeservice og italiensk skrædderkunst af højeste kvalitet og pasform til sin levevej

Af
Morten Timm

Morten Timm

Der bliver altid kræset om kunderne i modebutikken Daniel i Hovedgaden - og kunderne har altid været i centrum for indehaver Anders Gadegaard siden han tilbage i 1993 overtog forretningen.

I sidste uge fejrede Hørsholms modemand så 25 års jubilæum med Daniel og har i det kvarte århundrede bragt de sidste nye trends hjem fra de bedste og fineste modehuse i Italien.

Jubilæet blev fejret med en reception, hvor det væltede ind med gæster og lykønskninger.

“Det var jo helt vildt. Jeg havde slet ikke forventet, at der kom så mange mennesker. Det var sjovt og skægt at hilse på så mange gamle kunder, både 2. og 3. generation. Så jeg er både glad og stolt,” lyder det fra 58-årige Anders Gadegaard.

Skabe sit eget tøj

Ægte italiensk skrædderkunst er blevet Daniels varemærke, og ifølge Anders Gadegaard skyldes det først og fremmest, at det er spændende at kunne skabe sit eget tøj og leverer den høje kvalitet. Skabt gennem den italienske tøjproducent Zegna, hvor Daniel er deres tredje største enkelte butik.

“Det er jo noget, der er blevet udbygget med årene, hvor der med meget høj kompetence er skabt den her kvalitet omkring skjorter og konfektion,” siger Anders Gadegaard og tilføjer, at det betyder meget med den personlige pasform.

Fx nævner han alle dem, der dyrker cykelsport og som måske har svært ved at finde noget, der passer, når de bruger størrelse 52 i buks og størrelse 48 på overkroppen.

Masser af gæster hilste på 25 års jubilarer Anders Gadegaard ved receptionen torsdag i forretningen. Foto: Morten Timm

Masser af gæster hilste på 25 års jubilarer Anders Gadegaard ved receptionen torsdag i forretningen. Foto: Morten Timm

Service er Daniels DNA

Men alt handler ikke kun om tøj. For 58-årige Anders Gadegaard og sit engagerede personale har nemlig høj kundeservice liggende dybt i deres DNA.

“Ja, det er noget, vi er kendt for - og en af vores dyder,” siger 25-års jubilaren med et smil.

Eller som en af en de mange faste og trofaste kunder siger:

“Man kan altid få en god snak og et godt grin hos Daniel. De har den bedste kaffe og dejlig vin. Her tror de på service. I den bedste og mest gammeldags betydning. De brænder for at tale direkte med deres kunder - face to face - og gøre dem glade,” lyder det fra Søren Petersson. På deres indkøbsture til Milano sørger Anders Gadegaard og hans medarbejdere for at kunne indfri kundernes særlige ønsker og sikre det unikke outfit fra mere end 25 forskellige tøjbrands til kvinder og mænd.

Vinder over nettet

I Anders Gadegaards tid som indehaver har forretningen både vokset sig større, ligesom den er blevet bygget om.

“Kravene er generelt blevet større. Også på grund af nettet, selv om vores segment ikke er så meget til web. For når vi taler om den eksklusive del, så vil kunderne ind at prøve det og mærke det. Ved at gøre butikken spændende og give kunderne en oplevelse og den rette rådgivning og forklaring på tøjet, så bliver det mere interessant end at handle på nettet. Og vi har da heller ikke tabt til nethandlen. Tværtimod, vi har øget,” fortæller Anders Gadegaard.

Selv om han slet ikke har planer om at stoppe, så tager Daniel-indehaveren alligevel de første skridt til et generationsskifte, når nevøen Martin Høier i år kommer med i firmaet som partner.

Publiceret 06 June 2018 08:30

Ugebladet Hørsholm nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få nyheder hver dag fra Ugebladet Hørsholm
SENESTE TV