I Lagkagehuset på Syrenvej i Hørsholm er stemningen ikke altid i top på grund af hurtige p-vagter.

I Lagkagehuset på Syrenvej i Hørsholm er stemningen ikke altid i top på grund af hurtige p-vagter. Foto: Morten Timm

Lagkagehuset:

P-bøderne giver dårlig stemning

På trods af tydelige advarsler udskrives dagligt ca. ti bøder ved butik i Hørsholm

Af
Fred Jacobsen

Det skorter ikke på advarsler om, at man skal huske at stille p-skiven, når man frekventerer Lagkagehuset på hjørnet af Syrenvej og Usserød Kongevej. Det er der ifølge butikschef Charlotte Høyer en god grund til.

"Jeg tror, der er ti om dagen, der får en bøde. Selv om vi har sat skilte op og løber rundt i butikken og fortæller, at de skal huske at sætte skiven," beretter Charlotte Høyer til Ugebladet.

Hun fortæller om "hurtige" p-vagter og at de giver dårlig stemning i forretningen.

"Folk kommer ind til os og beklager sig, men vi har jo ikke noget med det at gøre og kan ikke hjælpe," siger butikschefen og fortæller om en episode, hvor en kunde ganske enkelt klaskede en p-afgift på bordet i Lagkagehusets café og forlod stedet i vrede.

Charlotte Høyer mener, at p-pladsen er for lille i forhold til, at der også er en drive-in-bane. Det sker derfor ofte, at folk kommer ind i drive-in køen, når de enten leder efter en p-plads eller skal forlade den.

Hun oplever vagterne som "nidkære" og at gæsterne ikke er vant til det der med at sætte p-skiven. Og hun er overrasket over, hvor hurtige de er på aftrækkeren.

"Der var begrænsning under den tidligere ejer, og vi fik på et tidspunkt at vide, at den nye ejer (Rungsted Ejendomme A/S), red.) ikke ville have tidsbegrænsning," fortæller Charlotte Høyer.

Direktør Jesper Vissing, Rungsted Ejendomme A/S, oplyser til Ugebladet, at tidsbegrænsningen tidligere var på en time, men at butikken (Lagkagehuset, red.) selv bad om to af hensyn til butikkens cafégæster.

Publiceret 26 February 2019 08:20