• Artikelarkiv
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Tip os
  • Udebliver avisen
  • Kontakt/Info 
    • Kontaktoplysninger
    • Annoncer Print
    • Annoncer Net
    • Udebliver avisen
    • Prislister
  • TV program
Vælg nyheder fra
  • dit lokalområde 
      Sjælland
    • Albertslund
    • Allerød
    • Egedal
    • Fredensborg
    • Frederikssund
    • Furesø
    • Gentofte
    • Greve
    • Helsingør
    • Herlev
    • Hillerød
    • Hornsherred
    • Hvidovre
    • Hørsholm
    • Ishøj
    • Køge
    • Lyngby-Taarbæk
    • Roskilde
    • Rudersdal
    • Solrød
    • Jylland
    • Ebeltoft
    • Esbjerg
    • Favrskov
    • Fredericia
    • Grenaa
    • Haderslev
    • Hinnerup
    • Kalø Vig
    • Kolding
    • Norddjurs
    • Randers
    • Skanderborg
    • Syddjurs
    • Sønderborg
    • Varde
    • Vejen
    • Vejle
    • Aabenraa
    • Aarhus
    • Lokalavisen.dk
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
I dag
13°
Vind Marco Macaco-dvd, tøj og tegninger

Vind Marco Macaco-dvd, tøj og tegninger

• Forside
  • Nyheder 
    • Lokale
    • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur 
    • Kulturnyheder
    • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat 
    • Læserbreve
    • Skriv læserbrev
  • Tema 
    • Rungsted Gymnasium
  • E-paper 
    • Midtuge
    • Weekend
  • Konkurrencer
  • A-Å 
  • Nyheder
  • Lokale
  • Regionale
  • Sport
  • 112
  • Kultur
  • Kulturnyheder
  • Det sker
  • TV
  • Fotos
  • Debat
  • Læserbreve
  • Skriv læserbrev
  • Tema
  • Rungsted Gymnasium
  • E-paper
  • Midtuge
  • Weekend
  • Bil
  • Bolig
  • Nyhedsbrev
  • RSS
  • Mobil
  • Artikelarkiv
  • Konkurrencer
  • TV program
  • Kontakt/Info
  • Kontaktoplysninger
  • Annoncer print
  • Annoncer online
  • Udebliver avisen
  • Prislister mm.
  • Annoncer
  • Ugens annoncer
  • Tast-selv annoncer
  • Guide
  • Findestedet
  • Send os et tip
  • Om Cookie
  •  
  • Lokale sites
  • Sjælland
  • Albertslund
  • Allerød
  • Egedal
  • Fredensborg
  • Frederikssund
  • Furesø
  • Gentofte
  • Greve
  • Helsingør
  • Herlev
  • Hillerød
  • Hornsherred
  • Hvidovre
  • Hørsholm
  • Ishøj
  • Køge
  • Lyngby-Taarbæk
  • Roskilde
  • Rudersdal
  • Solrød
  •  
  • Jylland
  • Ebeltoft
  • Esbjerg
  • Favrskov
  • Fredericia
  • Grenaa
  • Haderslev
  • Hinnerup
  • Kalø Vig
  • Kolding
  • Norddjurs
  • Randers
  • Skanderborg
  • Syddjurs
  • Sønderborg
  • Varde
  • Vejen
  • Vejle
  • Aabenraa
  • Aarhus
  •  
  • Lokalavisen.dk
Bil Bolig Guide Findestedet
Tast-selv annoncer  
Ugens annoncer  
Fik du læst
Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?

Se billeder: Festfyrværkeri af Fame i Trommen

Se billeder: Festfyrværkeri af Fame i Trommen

Amalies mor om berømmelsens pris

Amalies mor om berømmelsens pris

26 år og musicalens grand old man

26 år og musicalens grand old man

Skriv læserbrev

Indlæg, der skal omhandle lokale emner, vil snarest kunne læses på vores netavis og bringes i den trykte avis, så snart der er plads. For at give så mange som muligt chancen for at komme til orde anmodes du om at skrive så kort som muligt, og maksimalt 300 ord. Husk navn og adresse, "anonyme" indlæg bringes ikke.

Overskrift

Skriv dit indlæg i boksen nedenunder

Afsender (Navn, Adresse)

Kan du ikke læse koden? klik på billedet for ny kode

Indtast kode

Debatten lige nu

DEBAT: Spildevandsplan - skæbnetime for alle borgere

Af Flemming Lange, Strandvænget 19, Rungsted Kyst:Det er givet, at der til spildevandsplanen i mange år fremover skal disponeres kæmpebeløb. Det bliver rigtigt dyrt!Fejldispositioner vil derfor også indebære kæmpebeløb og 'taksametret' kører ubønhørligt hurtigt. Er ?kursen? først lagt forkert, er...

21-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Borgere skal ikke betale for spildevandsplan

Af Marianne Preis Balser og Henrik Peulicke (K), medlem af Hørsholm Kommunalbestyrelse og medlemmer af Miljø- og Planlægningudvalget:Vejret er for danskere et dagligt samtaleemne. Vi går meget op i det, og er vel alle opmærksomme på, at der sker noget, der er anderledes. Det regner oftere og mere...

DEBAT: Bedre trafiksikkerhed uden buslommer

Af Peter Antonsen (Borgerlisten), fmd. for Miljø- og Planlægningsudvalget, Spejderbakken 5, Rungsted Kyst:Jeg kan forstå, at Mogens Jensen er stærkt irriteret over at skulle vente på, at busserne på Ådalsvej skal holde på vejen, når passagerer stiger af og på. Han efterlyser en forklaring på,...

DEBAT: Busser får ikke vigepladser på Ådalsvej

Af Mogens Jensen, Slotsbakken 236, Hørsholm:Fra pålidelig kilde har jeg erfaret, at formand Peter Antonsen (T) for Miljø- og Planlægningsudvalget, er ubøjelig i spørsmålet om at bevare eksisterende busvigepladser, samt etablerer nye i forbindelse med trafiksaneringen af Ådalsvej. En sådan holdning...

DEBAT: Spildevandsklage til Miljøministeriet

Af Fritz Reuther, Bukkeballevej 86 A, Rungsted:Til Miljøministeriet vedrørende klage over Hørsholm Vand Aps, Håndværkersvinget 2, 2970 Hørsholm.Den 28/6 2012 udsendte Hørsholm Kommune en skrivelse til 370 husejere i ?Rungsted Nord? nærmere betegnet Engvej og Bukkeballevej med tilstødende veje, hvor ...

20-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Velkommen til mursejlerne

Af Christian Barnholdt, Anemonevej 4, Hørsholm:Så er det mest sikre forårstegn af alle endelig kommet til Hørsholm i dag den 17 maj. Nemlig den lille flok af mursejlere der i mange år har haft deres reder under taget på beboelsesejendommen på Frennevænget. Nu kan man både dag og aften se hele...

17-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Spildevand - hastværk er lastværk

Af Kenny Neuchs Hansen, kandidat for De Konservative i Hørsholm, Sophienberg Vænge 42, Rungsted Kyst:Kære Mette - tak for svar.Jeg kan se at i med stor iver har undersøgt mit forslag, og bøjer mig i støvet.Mit indlæg er dog også ment som skrevet, at der mangler kombinationsløsninger og alternative...

DEBAT: Borgernes Stemme en sikring mod privatisering af offentlige veje

Af Dinah Andersen, Borgernes Stemme, Bygvænget 104, Kokkedal:Borgernes Stemme er en sikring mod privatisering af offentlige vej.Ikke mindst seneste Folketingsvalg med efterfølgende regeringsdannelse og faktisk gennemført politik har desværre meget klart illustreret, hvor utroværdig politik kan...

DEBAT: Separatkloakering og ét stort bedrag

Af F. V. Lange, Strandvænget 19, Rungsted Kyst:Redegørelse. Separatkloakering. Bilag 8 er ét stort bedrag.Denne påstand er betinget og begrundet af en lang række forhold, hvor der i kort form kan opremses følgende: For det første er der slet ikke noget forsvarligt, hverken teknisk eller økonomisk,...

DEBAT: Bevar Dalgaard - stop discountbølgen

Af Charlotte Banja, Vallerødvænge 13 A, Rungsted:I Hørsholm regerer en borgmester med mottoet "hellere kvantitet end kvalitet".En række af dagligvarebutikker er inden for kort tid etableret inden for et relativt lille område.Hvis vi medregner oplandet tæt på kommunegrænsen, er vi nu velsignet...

DEBAT: Lægen er også på vagt i 2014

Af Svend Hartling, koncerndirektør i Region Hovedstaden:Også efter 1. januar 2014 kan borgerne i Hørsholm, Rungsted, Fredensborg og Humlebæk få lægehjælp uden for de praktiserende lægers åbningstid. De skal blot ringe til akuttelefonen på telefonnummeret 1813 frem for det eksisterende...

DEBAT: Spildevand er en fælles sag

Af Mette Jensen, direktør for Teknik, Kultur og Arbejdsmarked i Hørsholm Kommune:Spildevand er en fælles sag, og vi skal finde den bedst mulige løsning på lang sigt.Tak til Kenny Neuchs Hansen for debatindlæg, som har været bragt i Ugebladet. Indlægget stiller spørgsmålstegn ved om kommunens...

DEBAT: Naturen må ikke skades uopretteligt

Af Peter Klok, Islandshøjparken 26, 3. tv., 2990 Nivå:Besvarelse af M.B. Karlssons debatindlæg 6. maj 2013.Strøtanker om brobyggeri i Fredensborg falder til jorden, når det uspecificeret postuleres, at fællesnævneren, vores natur, er både såvel indiskutabel fælles i bjertagende mangfoldighed og til ...

15-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Havnesagen kan nu afsluttes - hip hurra!

Af Kenny Neuchs Hansen, Sophienberg Vænge 42, 2960 Rungsted Kyst:Det er en bragende god nyhed, at Havnesagen nu kan afsluttes på bedste vis.Håber, det nye A/S hurtigt kommer på plads, så udviklingen af det rekreative område, som Rungsted Havn er, fortsættes - og styrkes. Jeg håber, at den nye...

10-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vand-sagen: Hørsholm har skarpe politikere

Af Anne Ehrenreich, V, medl. Miljø- og Planlægningsudvalget:Kenny Neuchs Hansen efterlyser skarpe politikere, som stiller spørgsmål i sagen om separatkloakering i Rungsted Nord.I den forbindelse vil jeg blot gøre opmærksom på, at jeg primo april blev opmærksom på, at kommunen allerede havde...

DEBAT: Trafiksanering Ådalsvej

Af Mogens Jensen, Slotsbakken 236, 2970 Hørsholm:På kommunalbestyrelsesmødet 29. april blev det besluttet at gå i gang med dette projekt for at sikre trafikafviklingen i fremtiden, særligt i krydsene ved Kokkedal Industripark og Højmosen.Opstart bliver nu i maj med forventet afslutning i oktober i...

DEBAT: Lokalsamfund - hvor er du henne?

Af Kim Andersen, Blåbærhaven 12, 2980 Kokkedal: Jeg er en borger i Kokkedal, som har boet det meste af sit liv i Hørsholm.Jeg har altid, da jeg var yngre, været stolt af at komme fra denne by.Mit hjerte banker stadigvæk for Hørsholm.Jeg har over de sidste 15 år, trods min "unge" alder (29), set mit ...

DEBAT: Kommunens egen "uvildige rapport"

Af Fritz Reuther, Bukkeballevej 86 A, Rungsted:Den længe ventede rapport, der skulle anvise alternative miljørigtige forslag til løsning af frygten for nye skybrud, blev afleveret allerede i marts til kommunen, men da den noget uventet anbefalede en fortsat løsning med en fælleskloak, blev der...

DEBAT: Ærgerligt og trist nyt om Rungsted Havn A/S fremtid

Af Lars Eric Foldager, Vinkelvej 12C,  Kgs. Lyngby:Kommunen kan gå videre med planerne om at ændre selskabskonstruktionen i Rungsted Havn A/S.Den 12 år lange og 5 mio. kr. kostbare krig mod sejlerne, går nu måske gået ind i sin sidste fase. Med de Konservative i spidsen, lades sejlerne stort set...

09-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Asfaltering af vejene i Rungsted

Af Hans J. Esmann Olesen, Cristinavej 2, Rungsted:Hørsholm Vand har i en rundskrivelse for nyligt meddelt, at nu ville man snart færdiggøre vejene. Man pointerede, at man havde fotograferet vejene, inden graveriet begyndte, for man ville etablere vejene til samme standard, som de havde før...

08-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lærerne må ikke glemme...

Af Steen V. Skånstrøm, Krogholmgårdsvej 17, Vedbæk:I kølvandet på lærerkonflikten, finder jeg, at lærerne ikke uden videre skal glemme, at KL så frem til, at lærerne, ligesom pædagogerne og sygeplejerskerne i 2008, ?ville opgive kampen og vende tilbage til arbejdet på deres grædende knæ? (citat...

08-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hjælp til erhvervslivet?

Af Frank Leth, Fasanvej 4, Hørsholm:Thorkild Gruelund var i uge 18 så venlig at belære Troels Moe om dækningsafgift. Og det er da også rart at vide, hvad de politikere, der vælges, indeholder, nu når valget nærmer sig.Dækningsafgifter betales til den kommune, hvori forretningsejendommen er...

07-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vi ses i banken

Af Jørgen Holck, Ahornvej 34, Hørsholm:Det er blevet en oplevelse at gå i banken i Hørsholm.Man er vidne til et folkeliv, man ellers kun finder magen til på loppemarkederne.Til højre for indgangen ligger et stort kontorlandskab næsten øde hen, men foran ekspeditionen er der trængsel som på strøget...

DEBAT: Kære politiker - jeg må ryste på hovedet

Af Mikael Klausen, Islandshøjparken 53 2 mf, Nivå:Hvad helved sker der oppe i hovedet på de politikere, regioner får lov til at opsige aftaler. Ang. lægevagten nu vil de osse lægge mere arbejde på de praktiserende læger, som i forvejen ikke har tid nok til at lytte til deres patienter. Nå pyt med...

DEBAT: Svar på læserbrev fra Hans J. Esmann Olesen

Emne: Cristinavej 2 retableringHej Hans.Tak for orientering om læserbrev til Ugebladet. Vi kan oplyse, at vi reetablerer vejen til en standard, som er mindst lige så god, som den var, da vi begyndte arbejdet. - Hvor vi har gravet, har vi opbygget vejkassen med cirka 20 cm stabilgrus kvalitet II som ...

06-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Spildevand, spild af tid og min families penge

Af Michael Diamant, Sophienberg Vænge 6, Rungsted:Så er det igen blevet tid til, at vi som borgere skal trækkes rundt i den demokratiske manege omkring spildevandsplanen for Hørsholm Kommune. Politikerne får det, som de vil have det. Det overrasker vel de færreste, at det kan betale sig at adskille ...

DEBAT: Støt op om Dalgaard Superbest

Af Vigdis Andreasen, Rosenhaven 501, Kokkedal:Hørsholm er ved at 'uddø' med hensyn til forretninger. Der er nogle ganske få 'specialbutikker' tilbage, og det gælder alle kategorier.Når det gælder madvarer/specialiteter, som ikke kan fås i nogen af de andre fødevareforretninger i området, kan man...

DEBAT: Hokus pokus - vandselskabets betalte 'uvildig rapport'

Af Fritz Reuther, Bukkeballevej 86 A, Rungsted:Den længe ventede rapport, der skulle anvise alternative miljørigtige forslag til løsning af frygten for nye skybrud, som ifølge sagkundskaben forekommer 1 gang hvert 5.år, blev afleveret allerede i marts til kommunen, men da den noget uventet...

03-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Parkeringspladser er for biler

Af Ib Lunde Rasmussen, Lange-Müllers Allé 2, Rungsted Kyst:Kommunalbestyrelsen i Hørsholm har besluttet at udbyde et antal af parkeringspladserne bag Gågaden til nyt byggeri. Andre kommuner misunder netop Hørsholm, fordi kommunen råder gode og central beliggende parkeringspladser. Planerne giver...

DEBAT: LA ønsker bedre vilkår for erhvervslivet i Hørsholm

Troels Moe, spidskandidat for Liberal Alliance, Bolbrovej 25, Rungsted Kyst:Kære Thorkild Gruelund.Er det en ?håbløs forældet tankegang hos LA? at sænke skatter og afgifter for erhvervslivet? For få måneder siden kunne dette citat komme fra en god socialdemokrat. At K ikke er et erhvervsvenligt...

DEBAT: Visionær entreprenør søges til Hørsholm

Af Anne Vase, Lathyrusvej 15, Hørsholm:Som jeg tidligere har kommenteret, bør Hørsholm søge en visionær entreprenør, der vil byde på nytænkning frem for at anlægge et varehus mere (Netto, Føtex o.a.) som findes i mange varianter her og i nabokommunerne.Et anlæg af en overdækket arkade med mindre...

02-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Slotved: Giv os et tip om veje og stier

Af Morten Slotved (K), borgmester i Hørsholm:Kære Kirsten Ploug.Det er ingen hemmelighed, at vedligeholdelse af veje, stier og fortove gennem årene har været udsat for besparelser. Det er også årsagen til, at området allerede fra 2013 tilføres flere midler. Budgettet øges med 500.000 kr i 2013 og...

01-05-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Svar på åbent brev til Vibeke Storm

Af Afdelingsledelsen Lunge- og infektionsmedicinsk Afdeling, Nordsjællands Hospital:Kære Merete Kock. Vedrørende dit indlæg: 'Åbent brev til Vibeke Storm Rasmussen'.Vi har her i Lunge- og Infektionsmedicinsk Afdeling læst dit indlæg og vil meget gerne følge op på de forhold, du nævner som ikke er...

30-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Håbløs forældet tankegang hos LA

Af Thorkild Gruelund (K), kommunalbestyrelsesmedlem og formand for Social- og Seniorudvalget, Hovedgaden 29, Hørsholm:Kære Troels Moe.Som Konservativ vil jeg gerne have sænket vores skatteniveau her i kommunen. Blot har jeg meget svært ved at se det rigtige i at sænke dækningsafgiften. Din...

29-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: P-bøde i Midtpunkt - så må der spares på nyt forårstøj

Af Birgith Anthon, Opnæsgård 71, Hørsholm:"De har foretaget en uberettiget parkering med nedenstående køretøj på et privat område", stod der på den gule seddel under vinduesviskeren. Har jeg det? Så vidt jeg ved, havde jeg parkeret på P-pladsen ved Midtpunkt for at foretage nogle indkøb. Privat...

29-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hold åbent, når vi har fri

Af Birgitte Finnemann Bruun, kandidat for Radikale Venstre ved kommunalvalget, Jægerparken 9, 1. th., Hørsholm:I påsken skulle familien i svømmehallen. Et blik på åbningstiderne i Bagsværd Svømmehal viste åbent alle dage også helligdage. I Hørsholm var der kun åbent en enkelt dag. Det blev til tre...

28-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Banestien er en skændsel og livsfarlig

Af Helle Sørensen, Islandshøjparken 26 2 tv, Nivå:Så kom foråret endelig, også til Fredensborg kommune. Jeg vil derfor foreslå Fredensborg kommune, at de i år repererer 'Banestien', inden der er nogen som kommer alvorligt til skade. Den er en skændsel og livsfarlig. Man skal kende stien godt for at ...

27-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Er dette sådan vi behandler vores børn, når de er kommet til skade?

Af Linda Wittendorff, Kastanjens Kvarter 8, Nivå:Torsdag den 4. april 2013 ved 16.00 tiden modtager min mand og jeg det opkald enhver forælder frygter, vores søn på 8 år og en anden fra familien har været involveret i et biluheld.Da vi kommer frem finder vi dem stående i vejkanten. Vi får af vide,...

25-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Glemmer kommunen erhvervslivet?

Af Troels Moe, spidskandidat for Liberal Alliance, Bolbrovej 25, Rungsted Kyst:I Hørsholm har vi brug for at godt erhvervsklima, der kan tiltrække nye virksomheder og butikker, samt ikke mindst sikre at de eksisterende har de bedste betingelser i disse krisetider. Ud over den høje grundskyld på 22,...

DEBAT: Hellere øl end lærerkonflikt

Af Hossein Armandi, Borgernes Stemme, byrådsmedlem i Fredensborg, Bygvænget 238, Kokkedal:Frustration blandt skolelærere, forældre og ikke mindst skolebørn har skabt bekymring. Som byrådsmedlem i Fredensborg Kommune er jeg ekstremt ked af situationen og føler mig hjælpeløs over for borgerne i denne ...

DEBAT: Venstre bakker op om enhver indsats, der kan helbrede DSB

Af Janne Rømsing, kandidat for Venstre til kommunalvalget, Sømandshvilevej 15, Rungsted KystI et indlæg i Ugebladet ”Bliver patienten DSB nogensinde rask?” beskriver formand for Pendlerklubben Michael Randropp, hvordan Pendlerklubben Kystbanen ved aktivering af de Nordsjællandske kommuners...

DEBAT: Bevar vores familielæge

Af John og Benedicte France Frederiksen, Højmose Vænge 33 , Hørsholm:Nu er Regionerne igen ude med tåbeligheder. Denne gang skal det gå ud over vores familielægen, hvor de vil undergrave vores tillid til familielægen. De vil presse endnu flere arbejdsopgaver ned over familielægen, men glemmer helt...

DEBAT: Folkeskolen skaber ADHD-drenge

Af Carl-Mar Møller, psykoterapeut, Avderødvej 45, Kokkedal:Da jeg arbejdede som pædagog lagde jeg mærke til, at drengene bevægede sig meget mere end pigerne.Efter at havde været pædagog i flere år kom jeg frem til, at drengene bevægede sig mindst fire gange så meget som pigerne.Hvis mine...

DEBAT: Regionen forringer lægevagtstilbuddet

Af Birgitte Alling Møller, formand for de praktiserende læger i hovedstaden:Regionsrådet besluttede for et par uger siden at nedlægge lægevagten i hovedstaden fra den 1. januar næste år. Der foreligger intet fagligt grundlag for beslutningen: Ingen analyser af den nuværende lægevagt og ingen...

24-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Varehus i Hovedgaden? - Nej, tænk nyt

Af Anne Vase, Lathyrusvej 15, Hørsholm:Igen udbydes en grund til endnu en dagligvarebutik/et varehus, som vi har så rigeligt af her i kommunen.Hvorfor bygger kommunen ikke selv?Borgmester Morten Slotved har tidligere i år udtalt, at kommunen har penge nok til forskellige byggeprojekter.Byg stort og ...

DEBAT: Hvor bliver fejemaskine på Strandvejen af?

Af Jesper Schultz, Fasanvænget 126, Kokkedal:Er der nogen, der ved hvordan man kan lokke Hørsholm Kommune til lige at smutte en fejemaskine ned på cykelstien på Strandvejen?Der har ligget frygteligt mange sten på cykelstien i ret lang tid og siden starten af marts har der også ligget en mindre...

DEBAT: Ja tak til borgermøde om spildevandsplan

Af Kenny Neuchs Hansen, Sophienberg Vænge 42, Rungsted Kyst:Nej, det sidste ord er ikke sagt - det er sikkert.Niras skriver forrest i deres rapport:"Hørsholm Kommune har valgt, at redegørelsen skal tage udgangspunkt i eksisterende data. Data stammer hovedsageligt fra Hørsholm Vands analyser. NIRAS...

DEBAT: Flytter legeplads til den sidste grønne plet

Af Mikael klausen, Islandshøjparken 53 2 mf., Nivå:Så er renoveringen overstået i islandshøjparken, så bliver der sat et refarat op i vores opgange fra sidste bestyrelsesmøde den 21-4-2013, hvori der er et punkt 5 på dagorden om flytning af vores legeplads, som ligger et trygt og godt sted, som er...

DEBAT: Venstre vil videreføre letbanen til Nordsjælland

Af Anne Ehrenreich (V), medlem af Regionsrådet for Hovedstaden, Sømandshvilevej 7, Rungsted Kyst:Regionsrådet godkendte i sidste uge en principaftale om en letbane langs Ring 3, som vil skabe lettere transportmuligheder til Glostrup og Herlev hospitaler samt for de mange borgere, som bor i området...

23-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Brækkede håndled i Aldi

Af Jonna Collin, Breelteparken, Hørsholm:Aldi på Bolbrovej har et slusearrangement i sin indgang. For fem uger siden skulle jeg på indkøb dér, og stod i slusen og ventede på min veninde, der skulle parkere bilen og tage en vogn med ind.Pludselig går svingdøren indefra op og rammer mig for fuld...

23-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Alverdens folk mødes om dansk – men ikke lige nu

Af Anne Kofoed, lockoutet sproglærer, Nivåvænge 9-2, Nivå:Mennesker fra hele verden flytter til Nordsjælland. Nogle er højtuddannede, andre har aldrig lært at læse og skrive. De er landet i Danmark af mange forskellige grunde.Det, der er fælles for dem er, at de brænder for at blive en del af deres ...

20-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Bedre strand i Rungsted

Af Henrik Peulicke (K), medlem af kommunalbestyrelsen, Slettevang 25, Hørsholm:Badesæsonen nærmer sig og da den nuværende Rungsted Strand jo ofte oversvømmes af store mængder ildelugtende tang til gene for badegæster, bådklubber og de nærmeste beboere, synes jeg, at vi skal prøve at løse dette...

19-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Åbent brev til Vibeke Storm Rasmussen

Af Merete Kock, Nivåpark 17, Nivå:Som KOL patient har jeg været indlagt rigtig mange gange på Nordsjællands hospitaler, dog fortrinsvis på Helsingør. Heldigvis har der været en stabilisering af mit helbred, indtil en medicinforgiftning gjorde det nødvendigt at indlægge mig for nylig i 10 dage dvs....

DEBAT: Lockoutede lærere vil have handling nu

Af Björn Claeson, på vegne af de lockoutede lærere på Usserød Skole i Hørsholm, Svend Poulsens Vej 46, Espergærde:Nu tre uger inde i konflikten omkring lærernes arbejdsforhold og en på mange måder meningsløs konflikt med et stigende antal ofre, vil vi gerne nuancere debatten og præcisere flere...

DEBAT: Ta' en tur på vores fortove og stier, borgmester

Af Kirsten Ploug, Æbleparken 9, Hørsholm:Hermed en invitation til vores borgmester til at tage en tur på fortove og cykelstier i vores kommune.Jeg er den lykkelige bruger af en elscooter. Desværre er det en blandet fornøjelse at færdes på kommunens fortove og cykelstier. Hvis der ikke er huller er...

DEBAT: Patienterne på gangene venter, Vibeke

Af Mette Abildgaard, spidskandidat til Regionrådsvalget for Konservative, Æbeløgade 23, st. tv. Kbh. Ø:De fleste af os oplever heldigvis meget sjældent at blive indlagt på et hospital. Men når det sker, skal vi sikres en værdig behandling. Situationen er i dag den, at mennesker der kommer på...

DEBAT: Ny plan kan hjælpe spildevandsplan

Af Fritz Reuther, Bukkeballevej 86A, Rungsted KystKL og Miljøministeriet har aftalt, at kommunerne inden udgangen af 2013 skal have udarbejdet en 'Klimatilpasningsplan' for at imødegå risikoen for skybrudsskader.Ministeriet har udsendt en vejledning på 50 sider indeholdende en procesvejledning med...

17-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lav sygehuset om til ungdomsby

Af Anne Vase, Lathyrusvej 15, Hørsholm:Siden kommunalvalget i 2009 har Hørsholm manglet ungdomsboliger, billige boliger til nystartede familier og et diskotek/cafe for unge i kommunen.Mit løsningsforslag på alle tre problemer er følgende:Lav alle sygehus-bygninger og hele arealet om til en...

16-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ufinansierede skattenedsættelser er uansvarligt

Af Anne-Grethe Nissen og Peter Antonsen, Borgerlisten, og medlemmer af Kommunalbestyrelsen i HørsholmDe konservative og Venstre har meddelt, at de to partier vil kræve en nedsættelse af skatten ved budgetforhandlingerne til efteråret. Skattenedsættelsen skal finansieres af kassebeholdningen, og...

16-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Lægevagtens usikre fremtid

Af Jesper Nielsen, praktiserende læge på Vesterbro, Stumpedysevej 32, Hørsholm:Mine kollegaer i Hørsholm udtrykker i sidste nummer af Ugebladet stor bekymring for lægevagten i 2014, når den bliver overtaget af regionen. Jeg deler fuldt ud denne bekymring.Som praktiserende læge har jeg de sidste 15...

13-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvor er I, lokalpolitikere?

Af Louise Laulund og Sanne Moth, lærere på Hørsholm Skole:Kære politikere i Hørsholm
 Kommune.Som lærere på Hørsholm Skole ved vi godt, at alle faggrupper skal bidrage under denne finanskrise. At vi skal spare på folkeskoleområdet er heller ikke nyt for os. Som kvalitetsrapporten i Hørsholm...

12-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ændring af lægevagten

Af Ole Olsen, Langelunden 10,1 mf., Nivå:Så er det selvglade menneske (slagtemesteren Vibeke Storm Rasmussen) på banen igen. Som det fremgår af Ugebladet tirsdag den 9. april er det en velfungerende lægevagt, betjent af veluddannet læger, der nu står for tur, og som Vibeke Rasmussen vil have ændret,...

11-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Forberedelsestid - hvad synes I, jeg ikke skal lave?

Af Björn Claeson, lærer og tillidsrepræsentant på Usserød Skole, Svend Poulsens Vej 46, Espergærde:Da jeg synes at mange ikke forstår begrebet "forberedelsestid", synes jeg det er på tide at få dette på plads. Forberedelsestid er ikke kun forberedelse til selve lektionen. Det er en meget lille del...

10-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Tak for støtte til Kræftens Bekæmpelse

Af Rene Bukrinsky, Strandvænget 20, RungstedFor femte år i træk gik min kone, to børn og jeg rundt med raslebøtten for at få folk til at give et bidrag til Kræftens Bekæmpelse.Og igen i år viste det sig, at Engvej, Højagervej, Strandbjerg og Strandvejen mellem Bukkeballevej og Højagervej er den...

DEBAT: Skæv og urimelig retorik om lærerne

Af Lars Simonsen, radikal gruppeformand i byrådet i Fredensborg Kommune og Tonny Lacomble Nielsen, formand for de radikale i Fredensborg KommuneNu er der brug for at tage bladet fra munden. Retorikken om lærernes arbejdstid op til og under skolekonflikten har været både skæv og urimelig.Der har...

DEBAT: Nye tiltag som forbedrer trafiksikkerheden for Hørsholms børn

Af Anne Ehrenreich (V), medlem af Hørsholm Kommunalbestyrelse, Sømandshvilevej 7, Rungsted Kyst:Trygge skoleveje og trafiksikkerhed for børnene i Hørsholm er en prioritet for Venstre. Vi har målrettet arbejdet for at forbedre sikkerheden for kommunens børn, så de trygt kan transportere sig til...

09-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: En god busløsning fandt sin ende

Af Thomas Bak, Byrådsmedlem for Venstre, Blåbærhaven 8 st.tv., KokkedalVenstre hilser den nye busløsning velkommen.Vi hæfter os især ved at der i Kokkedal området blev der fundet løsninger for både Kokkedal Øst og Vest, den valgte løsning forbedrer endda rejsetiden til Hillerød, og tager hensyn til ...

DEBAT: Underlødig kritik af Slotved

Af Tabita Wulff, Mikkelborg Park 5, st. th., Hørsholm:Nu har en Jørgen Gad Andresen i to på hinanden følgende aviser ført sig frem med en intrigant og ondskabsfuld kritik af vores borgmester Morten Slotved. I første læserbrev kæder han en privatfinansieret lille Gallupundersøgelse sammen med i hans ...

DEBAT: Sygeplejersker skal ikke lege læger

Af Inga Nielsen, Mikkelborg Park 31, Hørsholm:Kære Vibeke Storm Rasmussen.Hvad i alverden sker der efterhånden i dagens Danmark? Det kan ikke være meningen, vi med en ny lægevagtsordning skal have sygeplejersker til at lege læger - det vil jeg ikke være tryg ved. Jeg kan ikke forstå nogle politiker ...

Efterlysning: Cykelryttere væltede hundelufter

Af Jesper Petersen, Pile Allé 41, 1.th., Frederksberg:Søndag den 7. april ca. kl 13 cyklede I ca. 20 wannabe-cykelryttere forbi Nivå Bugt i retning mod Rungsted. I ved sikkert selv hvem I er. I væltede en kvindelig hundelufter omkuld og var ved at påkøre yderligere en fodgænger. Der blev råbt efter ...

08-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Danmarks bedste borgmester

Af Inge Correll, Mikkelborg Park 9, Hørsholm:Jørgen Gad Andersens sarkasme og ironi i hans læserbrev i Ugebladet den 3. april er kun til at le højt af.Vi har i Hørsholm Danmarks bedste borgmester Morten Slotved. Han er engageret, visionær, initiativrig, økonomisk ansvarlig, omgås alle borgere på en ...

DEBAT: Borgmesteren nyder stor anerkendelse

Af Ejvind Olesen. Gl. Byvænge 5, Hørsholm:Nu er det på tide at holde inde med en personlig nedsættende karakteristik af borgmester Morten Slotved fra Jørgen Gad Andresens side, som i de seneste to udgaver af Ugebladet.Vi kender hinanden udmærket fra sportens is-verden, men vi har aldrig drøftet...

DEBAT: Rækværk på den nye bro - endnu engang

Af Mogens Jensen, Slotsbakken 236, Hørsholm:Siden formand Peter Antonsen (T) for Miljø- og Planlægningsudvalget, den 3. december indviede den nye bro over Kystbanen ved Lågegyde har rækværket ved fortovet på MIDTEN af broen været afspærret med ca. 2 meter høje plader i begge vej sider. Det er...

DEBAT: V arbejder for bedre koordination af den kollektive transport

Af Anne Ehrenreich (V), medlem af Regionsrådet, Sømandshvilevej 7, Rungsted Kyst:Flere borgere har i den seneste tid sat fokus på konsekvenserne af omlægningen af bus 388. Venstre i Fredensborg har allerede oplyst, at der vil blive indsat et alternativ til rute 388 omkring Lågegyde og...

DEBAT: Byens Hus kan løse stort behov for foreningslokaler

Af Suzan Daoud (SF), byrådsmedlem og edlem af Fritids- og Erhvervsudvalget i Fredensborg, Egedalsvænge 53 3 th., Kokkedal:Der er ingen tvivl om, at der er stort behov for etablering af Byens Hus i Kokkedal. Både Kokkedal Ungdoms- og Kulturforening og Foreningen for Kulturelle Projekter har...

DEBAT: Svar om busbetjening på Lågegyde og i Kokkedal Øst

Af Thomas Bak (V), byrådsmedlem og næstformand, Miljø- og Teknikudvalget i Fredensborg Kommune, Blåbærhaven 8, st.tv., Kokkedal:Mogens Jensen efterlyser svar fra undertegnede på, hvad der skal ske med busbetjeningen på Lågegyde og i Kokkedal Øst, når rute 388 igen rettes ud til at blive...

07-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Dansk er lukket for udlændinge

Af Anne Kofoed, lockoutet sproglærer, Nivåvænge 9-2, Nivå:Voksne udlændinge, der kommer til Danmark, har normalt mulighed for at lære dansk på bl.a. kommunale sprogcentre. Den mulighed eksisterer ikke for øjeblikket, fordi sprogcentrenes lærere er lockoutet.Sprogcenter Nordsjælland er lukket, så...

DEBAT: Motorvejs-udvidelse - det er ikke godt nok

Af Thomas Paroli, Bakkehusen 86, Hørsholm:Jeg er glad for at høre, at vores lokale folketingsmand Hans Andersen (V) arbejder på, at udvidelsen af Helsingørmotorvejen fortsættes op til Hørsholm C/Isterødvejen. Når nu staten er i gang med dette projekt er det helt tosset, at man laver en halv løsning....

DEBAT: Hvor skal vi skære, borgmester?

Af Louise Laulund, Annette Ketils og Sanne Moth, lærere på Hørsholm Skole:Kære borgmester i Hørsholm KommuneDa vi talte med dig i dag, spurgte vi dig om, hvad vi skal skære væk, når vi skal til at undervise mere. Her gav du det eksempel, at en lærer, der underviser to 3. klasser i samme fag, kan...

05-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Folkeskolens virkelighed

Af Annette Stærup, Opnæsgård 57, Hørsholm:Jeg har lige læst Carl Mar Møllers indlæg i Ugebladet. Der er et eller andet som den gode Carl Mar ikke har forstået helt. Det er faktisk ikke kun sygeplejersker, SOSU'er og andre offentligt ansatte, der har fået pålagt mere arbejde de senere år. Lærerne...

05-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Min mor presset til nye briller

Af Kirsten Olesen, Blomstermarken 11,  Espergærde:Min mor har fået nye briller. Ja, det er der jo ikke noget underligt i men menMor skulle til øjenlægen, hos Mor's øjnlæge får man taget synsprøve hos optikeren i stue etagen "god" ordning.Prøven gik fint, der var desværre ikke noget at ændre, og...

04-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ziegler og KL på afveje

KL's chefforhandler Michael Ziegler er i sit målrettede og uskønne korstog mod folkeskolelærerne og deres arbejdstid kommet helt galt af sted i kritikken af lærernes seniorordning.Det kan måske komme bag på Ziegler, at der har været overenskomstforhandlinger, før han trådte til, men sagen er i al...

DEBAT: KL er blevet regeringens forlængede arm

Jeg har et par gange været til møde i Komunernes Landsforening (KL) for delegerede fra de forskellige byråd i landet. Jeg har desværre oplevet KLs bestyrelse som en lukket kreds af politikere, som kun meler deres egen kage. Der mangler i høj grad demokratiske spilleregler. Alt er aftalt på forhånd, ...

DEBAT: Unge - deltag i demokratiet

Af Alexander Jonsbak (V), kandidat til kommunalbestyrelsen, Byporten 3, Hørsholm:Jeg finder det skræmmende at se tallene i seneste udgave af Momentum, Kommunernes Landsforenings nyhedsbrev. Tallene viser nemlig, hvor lidt Danmarks ungdom interesserer sig for kommunalpolitik. Ifølge KL siger 42 % af ...

DEBAT: Hvad skal i stedet for 388 - og hvor er læskærmen?

Af Mogens Jensen, Slotsbakken 236, Hørsholm:Kære Thomas Bak. Det er da dejligt at høre, at busbetjeningen omkring Lågegyde og Ullerødgårdsvej bliver bedre end i dag. Det er vi mange, der glæder os til. Myter opstår som regel grundet manglende orientering om, hvad der egentlig skal ske med bus 388 - ...

03-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Sport og fritidslivet skal styrkes

Af Hossein Armandi, Borgernes Stemme, Næstformand for Fritids og Erhverv, Bygvænget 238, Kokkedal:At fokusere på fritidsliv og sport kan styrke sundhed og forebyggelse for borgerne i kommunen. Jeg er rigtig ked af den skingre del af debatten, der går efter nedskæringer for sporten. Det er ufortjent....

03-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Groteske huslejer i Hørsholms gågade

Af Christian Barnholdt, Anemonevej 4, Hørsholm:I Hørsholms gågade breder butiksdøden sig desværre, og der er i øjeblikket mindst 5 tomme butikslokaler på den korte strækning fra Apotekertorvet til det Gamle rådhus. Et trist syn i en gågade der i forvejen ikke er nogen pryd for øjet. Men det er...

02-04-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Hvad har Regionen tænkt sig?

Af Pia Bødtker (A), byrådsmedlem og medlem af Social- og Sundhedsudvalget i Fredensborg, Nivåpark 26, Nivå:Lægevagtsaftalen med de praktiserende læger er opsagt pr. 31. december 2013 uden at borgerne har fået det at vide. Spørgsmålene står i kø, som patienter på en lang hospitalsgang. Hvad skal der ...

DEBAT: Det rene galimatias

Af Inge Brandt, Piet Heinsvej, Rungsted:Tak til Mogens Jensen for hans brev om Gågadens eventuel nye bænke, det er så sandt, så sandt. De planlagte bænke UDEN ryglæn er den type, som børnene hopper på i skolegården, men en træt voksen, der læner sig tilbage på samme bænk, vil ende med en brækket...

DEBAT: Banderne er kommet for at blive

Af Carl-Mar Møller, Avderødvej 45, Kokkedal:Venstre lever i en cowboyder og indianer-verden, når de tror, de kan fjerne bandeproblemet. Det lugter mere af spin end virkelighed.Bandeproblemet har været der i de i sidste 30 år, hvor man har lukket øjnene, fordi man ikke vidste, hvad man skulle stille ...

29-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Svage politikere er farlige

Af Carl-Mar Møller, Avderødvej 45, Kokkedal:Det er svage politikere, der går op i at behage medierne. De er blevet påvirket af en hysterisk presse, som lever af at sælge skræk historier om hunde slagsmål. De svage politikere laver så en hovsalov, som så mange andre love i de sidste fem år.Knivloven,...

28-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Bekymrede borgere i Kokkedal øst

Af Leif Torstein Pedersen, Fasanvænget 214, Kokkedal:Hvis I politikere sætter et stop for bustrafikken mellem Ullerødgårdsvej og hovedknudepunktet Kokkedal Station for os om morgenen – unge og gamle som pendlerne, vil det give dem store problemer – især i vinterlige forhold, hvilket vi...

27-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Motorvejsudvidelse skal forlænges

Af Hans Andersen (V), MF, og folketingskandidat i Nordsjælland Storkreds:I påskedagene begynder udvidelsen af Helsingørmotorvejen mellem Øverød og Hørsholm syd. Helt tilbage i november 2003 blev et flertal i Folketinget enige om en trafikpakke, der satte en undersøgelse i gang, om hvorvidt det var...

DEBAT: Halvhjertet udvidelse

Af Anker Svendsen-Tune, Hulsø Ege 15, Rungsted Kyst:Nu har jeg et par gange - senest i Berlingske - læst, at Helsingørmotorvejen skal udvides fra fire til seks spor på strækningen mellem Gl. Holte og Hørsholm S. Er det korrekt? Jeg troede, udvidelsen skulle gå til Hørsholm C/Isterødvejen. Det...

ÅBENT BREV: Vanskelig situation for teaterforeningen

Af Svend Erik Jensen, Sophienberg Vænge 20, Rungsted Kyst:Åbent brev til borgmester Morten Slotved og Hørsholm Kommunalbestyrelse.I de seneste år har vi i Hørsholm Kommune været vidner til en del uro omkring byens teaterforening, Hørsholm Scenen. De opståede problemer bunder – for mig at se...

DEBAT: Overbeskyttede og forkælede lærere

Af Carl-Mar Møller, Avderødvej 45, Kokkedal:I de sidste 10 år har pædagoger og sygeplejersker .m.m. måtte arbejde mere for den samme løn.I den periode er lærerne blevet overbeskyttet og behandlet som forkælede børn.Det er på tide, at lærerne vågner op og bidrager til krisen med at arbejde mere for...

DEBAT: Støt op om Rungsted ishockeyklub

Af Lars Nilsson, Rungsted Ishockeyklub:Kære virksomhedsejere og forretningsindehavere i Hørsholm og Fredensborg kommuner.Rungsted ishockeyklub kæmper i disse dage en kamp både på isen og uden for.På isen går det forrygende godt, klubben har da dette skrives kvalificeret sig til finalen i 1.division,...

26-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Til bilisten med dårlig samvittighed

Af Per Arentoft, Ved Stampedammen 33, Hørsholm:Til vedkommende, der tirsdag den 17. marts påkørte og skrammede min grå Honda Accord på parkeringspladsen ved Aldi på Bolbrovej. Undgå fortsat søvnløse nætter p.gr.a. dårlig samvittighed over ikke at have sat en besked på min forrude. Send mig en email ...

DEBAT: Handicap P-pladser

Af Anne Vase, Lathyrusvej 15, Hørsholm:Hvor er det ynkeligt, at nogle åbenbart selv ønsker sig handicappet nok til at kunne hverve et P-skilt ti len Handicap P-plads.Mon de, der parkerer uden handicap-skilt på sådan en plads tænker dybere over, hvad der kræves for at erhverve dette skilt?Jeg undrer ...

DEBAT: Åbent brev om Hørsholm Bibliotek

Af Otto Käszner, Svenstrupvej 3 B, Hørsholm, og Svend Erik Jensen, Sophienberg Vænge 20, Rungsted Kyst:Åbent brev til borgmester Mogens Slotved og Hørsholm Kommunalbestyrelse.Ved to offentlige møder har offentligheden kunnet stille spørgsmål om det fremlagte forslag til ændring af Hørsholm...

25-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Skoleelever skal ikke tvinges til længere skoledag

Af Thorkild Gruelund (K), kommunalbestyrelsesmedlem og formand for Social- og seniorudvalget i Hørsholm, Hovedgaden 29, Hørsholm:Lige nu er det mest hotte emne i kommunalpolitisk sammenhæng lærerkonflikt og folkeskolereform. Ærgerligt, rigtigt ærgerligt, at de to emner er blevet blandet sammen....

24-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Nødråb om skildpadder på vejen

Af Ulla Jacobsen, Langebjergvej 123, Humlebæk:AV, AV, min ryg. Sådan reagerer jeg hver gang, jeg skal passere de ellers så skikkelige "Skildpadder" i Søholm by, der anvendes som trafik-chikane (fartnedsættende). Jeg har desværre ikke en bil med bred aksel, og ej heller en af de større biler med...

24-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Trafik ledt på blind omvej under brand

Af Kai Tullin, Anemonevej 31, Hørsholm:I forbindelse med Ugebladets mulige omtale af branden på Usserød Kongevej fredag den 8. marts kl. ca. 13, hvor der gik ild i en frituregryde i en førstesals lejlighed og trafikken på Usserød Kongevej blev forsøgt omdirigeret delvist ad Mortenstrupvej, ville...

23-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Folkeskolen kan blive endnu bedre for færre midler

Af Troels Moe, spidskandidat for Liberal Alliance, Bolbrovej 25, Rungsted Kyst:I et debat indlæg d. 14 marts udtaler den socialdemokratiske formand for Børne & Skoleudvalget i Hørsholm, Pernille Schnoor, at hun er meget stolt af og tilfreds med kvaliteten af folkeskolerne i Hørsholm. Pernille...

22-03-13 | Læs hele indlægget

Kristendemokraterne: Træk Hørsholm ud af KL

Af Stig Grenov, Kristendemokraternes Landsformand, Erantisvej 2, Hørsholm:Kristendemokraterne opfordrer borgmester Morten Slotved (K) til at trække Hørsholm ud af Kommunernes Landsforening (KL).Regeringens heldagsskole er et skrabelod, uden chance for gevinst. Forskerne har undsagt, at længere...

21-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Gågadens nye bænke?

Af Mogens Jensen, Slotsbakken 236, Hørsholm:I Ugebladet af 7. marts ser jeg til min store forbavselse et billede af, hvordan Gågadens nye bænke kommer til at se ud efter moderniseringen, nemlig en aflang træbænk bestående af tre sektioner. Nu ofre Hørsholm kommune ca. 25 mio. gode skattekroner på...

19-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Parkerer ulovligt på handicapparkering

Af Jette Wiigh Larsen. Åvænget 17, Hørsholm:For jeg ved ikke hvilken gang jeg kommer til Hørsholm hallen og skal parkere på en af de to handicappladser, så holder der fire biler på to pladser uden handicapskilt i.Hvordan har de båret sig ad med at få kørekort, når de ikke kan læse. Jeg har billede...

19-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vild med dans hos V og K

Af Jens Sennefelder, formand for DF i Hørsholm, Gøgevang 10, Hørsholm:Mens de to største partier i Hørsholm, Venstre og Konservative for tiden er helt opslugt af at danse kinddans orkestret af en Kommunalbestyrelse der forsøger at levere musikken, the vinner takes i all. så er vor kommune stille og ...

18-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ønskedrømme for sygehuset

Af Ole Olsen, Langelunden 10.1 mf., Nivå:I Ugebladet Weekend den 14. marts har Inger Brandt, Rungsted, et ønske om at få genåbnet Hørsholm Hospital.Overbelægning på Hillerød Hospital eller ej, nu har det store selvglade menneske, Vibeke Storm Rasmussen, som ved hvad der er bedst for folket, med...

DEBAT: Tanker i bus 382 til og fra Allerød

Af Vibeke Lasson, Mikkelborg Park 25, Hørsholm:Forleden kørte min mand og jeg fra Rungsted station med bus 382 til Allerød. Det var en mørk og kold sneaften. Ved Sandholmlejren steg 6 yngre rygsækbærende mænd på. De var af forskellig etnisk oprindelse. Da vi senere på aftenen returnerede med bussen ...

DEBAT: Konsekvenser af den omdiskuterede folkeskolereform

Af Anna Fischer-Møller, Hyldehøj 32, Nivå:Som forælder er jeg dybt bekymret for den nye folkeskolereform KL, kommunernes landsforening, og regeringen barsler med. Og jeg er bange for at konsekvenserne af reformen, hvis den bliver vedtaget i dens nuværende form, ikke er gået op for os forældre.Denne ...

17-03-13 | Læs hele indlægget

ÅBENT BREV: Lock out - hvorfor?

Af Morten Birck, Irisvej 10, Hørsholm:Åbent brev til kommunalbestyrelsen i Hørsholm.Forældrene på Hørsholm Kommunes folkeskoler modtog torsdag 14/3 den anden orientering om konsekvenserne af en mulig lock out af lærerne. Budskabet er, at kommunen hverken kan undervise eller have tilsyn med eleverne ...

16-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: En hyldest til vuggestuen

Af Mie Hørlykke, Østre Pennehavevej 17, Rungsted Kyst:I en tid hvor nedskæringer og besparelser længe har præget overskrifterne på daginstitutionsområdet i stedet for børnenes ve og vel, må jeg som mor til en datter i Hørsholm Børnegaard, fremhæve denne fantastiske institution og opfordre ?gamle?...

16-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Man gjorde en forhandling fortræd

Af Rasmus Østrup Møller, formand for Socialdemokraterne i Fredensborg:Som forælder, som borger og som politiker har jeg virkelig svært ved, at være vidne til den farce, som forhandlingerne om lærernes overenskomst er ved at udvikle sig til. Lad mig først understrege, at jeg ikke tager stilling til...

15-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Forfejlet integration skaber rå kriminalitet

Af Hossein Armandi, byrådsmedlem i Fredensborg for Borgernes Stemme, Bygvænget 238, Kokkedal:Integrationen går IKKE den rette vej og vi er IKKE på rette spor!De mange episoder fra Kokkedal og Nivå viser, at der er hårdt brug for nye politiske tiltag. Situationen er blevet forværret. Skyderi og...

14-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: De unge skal være rollemodeller, når det gælder alkohol

Af Lars Iversen (SF), formand for sundhedsudvalget og kommunalbestyrelsen i Hørsholm:De sidste par uger har unægtelig sat det skarpe projektørlys på unges alkoholforbrug. Tusindvis af unge danske har nærmest hærget Prag i fuldskab, og i sidste uge blev Nicklas Bendtner så taget i spritkørsel.Danske ...

DEBAT: Hvorfor ikke genåbne Hørsholm Hospital

Af Inge Brandt, Piet Heinsvej 6, Rungsted:Tak for en fin ide fra Jens Sennefelder, angående Hannebjerg - som aflastning for Hillerød Hospitals-patienter, der behøver fortsat pleje.Hvorfor ikke åbne Hørsholm Hospital igen - førhen kendt som Danmarks bedste hospital - og gøre det til Danmarks bedste...

DEBAT: Hvad betyder den nye skolereform for jeres børn?

Af Anthony Verniere Jr., tillidsrepræsentant Hørsholm Skole og kredsstyrelsesmedlem i kreds 29, på vegne af Faglig klub Usserød Skole, Faglig klub Vallerødskolen, Faglig klub Rungsted Skole, Faglig klub Hørsholm Skole:Heldagsskole eller helhedsskole - tilbud eller tvang?Forslaget kan betyde, at...

13-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: SFO eller ÅFC?

Jens Carlsen, Forældrerådet Ådalsparkens Fritidscenter:TV2 nyhederne bragte søndag den 24. februar et indslag om takststigninger på SkoleFritidsOrdnings-området.Taksterne er over en årrække steget væsentligt udover almindelig prisudvikling – således også i Hørsholm. Indslaget i TV2 nyhederne...

12-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Dyre lokale håndværkere

Af Flemming Kjær, Bolbro Villavej 11 B, Rungsted Kyst:Jeg fik udskiftet en sensor til udendørslyset af Visionel lokal el installatør.Det tog 10 minutter, og regningen lød på 1899 kroner. En sensor koster hos Fog mellem 100-200 kr. Nu ønsker håndværkerne i Ugebladet, at kommunen ansætter flere folk, ...

11-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: En frivillig takker af

Af Thomas Dalager, Blålersvej 81, Nivå:Det må være på sin plads med et par ord, når man efter mere end 20 år i den frivillige idræts tjeneste takker af. Først og fremmest har det været det hele værd at bruge en del af sin dyrebare fritid på et hav af unge mennesker, som har taget imod cocktailen af ...

10-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ædrebyrden sættes på plads af buschauffører

Af Jørgen Holck, Ahornvej 34, 2970 Hørsholm:I det seneste nummer af Ældre Sagens blad fortæller en borger fra Lyngby, Else Stonor, om en særdeles ubehagelig bustur i linie 184. Hun var netop stået på bussen og på vej til bussens bageste del, da chaufføren startede sin væddeløber med et voldsomt ryk,...

09-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ikke nødvendigt at genåbne Hannebjerg

Af Thorkild Gruelund (kons.), formand for Social- & Seniorudvalget, Hovedgaden 29, Hørsholm:Kære Jens SennefelderDu foreslår her i Ugebladet (7. marts) at genåbne Hannebjerg for at afhjælpe overbelægning på regionens hospitaler. Hørsholm Kommune har ikke færdigbehandlet patienter på sygehusene. ...

08-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Dagplejer – job eller livsstil?

Af Brian Skov Lykke Rasmussen, Kløvervang 30, Hørsholm:Jeg føler mig overbevist om, at niveauet inden for dagtilbudsområdet i Hørsholm Kommune generelt ligger højt. I hvert fald er det mit indtryk, at området er godt ledet med behørig fokus på børnene og styr på økonomien.Alligevel vil jeg gerne...

07-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Genåben Hannebjerg

Af Jens Sennefelder, formand for Dansk Folkeparti i Hørsholm, Gøgevang 10, Hørsholm:Som følge af de alvorlige overbelægninger på hospitalerne ligger mange af vore ældre medborgere i forbindelse med sygdom ofte indlagt på gangene på Regionens sygehuse.Kan vi fortsat være det bekendt?Medens de...

06-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Politisk prioritering at gøre Hørsholm til en bedre familiekommune

Af Louise Zabel, kandidat for SF til kommunalbestyrelsen, Bloustrødvej 23B, Hørsholm:Vi - min mand, min 7 måneder gamle datter og jeg - er én af Hørsholms nye, yngre familier med børn, som ofte efterspørges i den lokale debat i Ugebladet, bl.a. af Preben Jensen den 26.02.13. Vores udgangspunkt,...

DEBAT: Gågadens forsøgsbelysning er ikke så ringe endda

Af Mogens W. Pedersen, Stumpedyssevej 33, Hørsholm:Efter et aftenbesøg gennem gågaden i Hørsholm, hvor de opstillede forsøgsarmaturer var tændt, må jeg erkende, at denne gadebelysning ikke fortjener så dårlig en modtagelse af rådhusets meningsdannere, som den har fået. Armaturernes egne enkle...

DEBAT: Do you speak English?

Af Per Støvring Sørensen (V), kommunalbestyrelsesmedlem og medlem af Børne- og Skoleudvalget, Valdemarsvej 17, Rungsted Kyst:Børne- og Skoleudvalget har på sit seneste møde besluttet at tildele to ekstra lektioner til 1. og 2. klassetrin i engelsk. Det har vi gjort, fordi vores verden bliver mere...

DEBAT: Mange ville være taknemmelig for din bolig

Af Thorkild Gruelund (Kons.), Social- & seniorudvalgsformand og kommunalbestyrelsesmedlem, Hovedgaden 29, Hørsholm:Kære Jette Koplev. Da jeg besøgte dig, for at bese din bolig, havde jeg socialchef Klaus Poulsen med.Det, jeg sagde, var, at rigtigt mange Hørsholm borgere - unge som ældre - ville ...

DEBAT: Trommen helt rundt på gulvet

Af Flemming Sundt, Birkevej 31, Hørsholm:Indledningsvis vil jeg bemærke, at jeg ikke er nogen speciel tilhænger af arkitekt Knud Munk, som har tegnet Trommen. Imidlertid tyder meget på, at man ikke har henvendt sig til arkitekten med det foreliggende projekt, som det ellers er sædvane med værker af ...

05-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Bio i Trommen - glem det

Af Jørgen Holck, formand for Hørsholm Bios Støtteforening:Det har i flere år været diskuteret, om man dog ikke kunne få mere liv og lyst omkring Trommen og Biblioteket. En arbejdsgruppe har nu fremlagt forslag til det ene og det andet, men det er ikke disse ideer, jeg vil kommentere på. Hvad der...

05-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Gutfeldtshave er en 'miljøkatastrofe'

Af Jette Koplev, Rungstedvej 6, Hørsholm:Jeg vil gerne gøre mine medborgere opmærksom på, at hverken Dansk Almennyttigt Boligselskab (D.A.B) eller kommunalbestyrelsen er deres opgave voksen, når det drejer sig om Gutfeldtshave – beboet af byens svageste borgere. Vi bor i en 'miljøkatastrofe'. ...

04-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Engelsk-talende arbejdere i Ådalsparken

Af Mette Svedstrup Højmosevænge 25, Hørsholm:Jeg har flere gange haft spørgsmål til håndværkerne i Ådalsparken (dem der bygger den ekstra etage ), men da de kun taler engelsk, er det svært, når man ikke er så stiv i sproget.HVOR KOMMER DE FRA? Er der en sjakbajs der taler dansk?...

02-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Vi er nødt til at reducere budgettet

Af Per Støvring Sørensen (V), medlem af Hørsholm Kommunalbestyrelsen, Valdemarsvej 17, Rungsted Kyst:Der har jo været omfattende indlæg i Ugebladet om Ådalparkens Fritids Center (ÅFC) og fremtiden for ÅFC, når den ville blive lagt organisatorisk ind under Vallerødskolen som en del af skolens SFO-...

01-03-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Nye lygter i Hovedgaden

Af Gert Edstrand, Ørbækgårds Allé 249, HørsholmDen 19. februar skrev Torben Rohde om "forsøgsopstillingen" af nye lygter i gågaden og ironiserede over de rustne rør, som han kaldte dem.Meget, meget værre er det, at belysningen er totalt uegnet til formålet, idet den blænder, når man går gennem...

28-02-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Thorkild Gruelund en mand med meninger

Af Jørgen Gad Andresen, Ådalsparkvej 39, Hørsholm:Vi ved alle, uanset politisk observans, at hr. Thorkild Gruelund er utroligt "menende". Han deler ud af den, sin mening, på Gågaden, og skælder os alle ud, hvis vi ikke vil høre på denne, samme mening, men i stedet vederkvæder os, på et nærliggende...

27-02-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Ikke retfærdig ildsjæls-afgørelse

Af Kjeld Flemming, Opnæsgård 81, Hørsholm:Jeg vil her rette en stor tak til Nordea for den interesse Nordea viser foreningslivet i Hørsholm og for den anerkendelse, man giver til de frivillige ledere hvert år. Men jeg har et 'men', - og det er den måde vinderne bliver valgt på.Vi har jo set, at jo...

DEBAT: Åbent brev til spildevandsforening

Af Fritz Reuther, Advokat, Bukkeballevej 86 A, Rungsted KystÅbent brev til Dansk vand- og Spildevandsforening, 25.02.2013.I anledning af DANVA?s temadag d. 12. marts, hvor man skal drøfte, hvilke fordele vandselskaberne kan opnå, hvis man kan gennemføre et separatsystem, hvor de nuværende...

DEBAT: Vigtigt med kommunal budgetdisciplin - også i valgår

Af Anne Ehrenreich, Medlem af Hørsholm Kommunalbestyrelse (V)Mange kommuner overskrider budgetterne i valgår. Og 2013 er som bekendt kommunalt valgår. Den lære gjorde kommunernes forskningsinstitution, KORA, opmærksom på i sidste uge.I Hørsholm har vi også oplevet store udsving i budgetlægningen....

26-02-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Min taknemmelighed og min bodyguard

Af Steen V. Skånstrøm, Krogholmgårdsvej 17, Vedbæk:Der er flere grunde til, at jeg netop nu føler trang til at dele min glæde og taknemmelighed med andre i Ugebladets områder. Først og fremmest fordi mit hjerteproblem nåede at blive opdaget og behandlet, så det ikke gik galt med mig på den skiferie,...

23-02-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Sex stjæler energi fra nogle kvinder

Af Sexolog og Parterapeut Carl-Mar Møller, Avderødvej 45, KokkedalSex stjæler energien fra nogle kvinder.Nogle kvinder oplever, at de mister deres energi, hvis de har sex med deres mand, fordi de kommer i kontakt med en masse følelser, de ikke har talt om med deres mand eller andre.Mange kvinder...

23-02-13 | Læs hele indlægget

DEBAT: Der er for langt til Frederikssund

Af Kristian Hegaard (Rad.), byrådsmedlem i Fredensborg og og medlem af Social- og Sundhedsudvalget, Bakken 12, 3050 Humlebæk:Der har de seneste uger været en spændende hospitalsdebat i Nordsjælland.De nuværende forhold for hospitalsstrukturen efter nedlægningen af Helsingør Sygehus betyder, at der...

21-02-13 | Læs hele indlægget

TV
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Se danskernes vilde Grand Prix-jubel
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Derfor skal du spise fisk i pinsen
Se hvordan intelligente biler kan passe på dig
Se hvordan intelligente biler kan passe på dig
Mads Langer - Danmarks internationale popprins
Mads Langer - Danmarks internationale popprins
Læserbreve - Top 10

Lottospiller vinder 7,4 millioner kroner i Dalgaard

7,4 millioner kr. savner ejer - er du den heldige?

Connie Hedegaard besøger Hørsholm

Nyt værksted for unge i Nivå

Tre generationer af glade golfspillere

Nyheder på e-mail
Modtag nyheder på e-mail hver dag
Forsiden netop nu

Musical indtager Hørsholm Ridebane

Musical indtager Hørsholm Ridebane

Hanne Berg fylder 50 år

Hanne Berg fylder 50 år

E-paper

Midtuge

Weekend

Årbog 2012

Trommen foråret 2013

Firmaeventen

Tillykke
Kære Boogie.
Kære Boogie. Tillykke med Konfirmation torsdag den 9. maj Vi elsker dig! Kærlig hilsen mor, far, Liselotte og Nicklas.
Se flere

loading...
Lokalavisen.dk
Rockmusikeren der landede på dansktoppen

Rockmusikeren der landede på dansktoppen

Søren Koch hilser hjerteligt og viser ind i sit hjem i...

Opkalder erhvervspark efter Haldor Topsøe

38-årig begik momssvindel for millioner

Så fedt bor dansk rockstjerne

Stor skuffelse: Ingen vin på Koldinghus

Haldor Topsøe er død

Ugens annoncer

Vælg en bestemt kategori - eller

se alle ugens annoncer
Facebook

Mest læste

• Lottospiller vinder 7,4 millioner kroner i Dalgaard
  • Tre generationer af glade golfspillere
  • DEBAT: Spildevandsklage til Miljøministeriet
  • DEBAT: Busser får ikke vigepladser på Ådalsvej
  • Haldor Topsøe er død
  • Tag med på lokalhistorisk cykeltur
  • Se billederne: Varm og festlig fodboldfest på Hørsholm Allé
  • Læge-nødberedskab klar til næste tirsdag
  • DEBAT: Bedre trafiksikkerhed uden buslommer
  • Iben Tinning elsker rollen som træner og coach

112

• Hvem er Danmarks lækreste boksebabe?
  • Bag tremmer: Efterlyst knivrøver meldte sig selv
  • Bilist påkørte autoværn
  • Stjålen million-Audi fundet - og dusør udbetalt
  • Cyklist hårdt kvæstet
  • Hjææælp: Kvinde låste sin fulde mand inde i bil og gik i seng

Seneste læserbreve

• DEBAT: Spildevandsplan - skæbnetime for alle borgere
  • DEBAT: Borgere skal ikke betale for spildevandsplan
  • DEBAT: Bedre trafiksikkerhed uden buslommer
  • DEBAT: Busser får ikke vigepladser på Ådalsvej
  • DEBAT: Spildevandsklage til Miljøministeriet
  • DEBAT: Velkommen til mursejlerne
  • DEBAT: Spildevand - hastværk er lastværk
  • DEBAT: Borgernes Stemme en sikring mod privatisering af offentlige veje
  • DEBAT: Separatkloakering og ét stort bedrag
  • DEBAT: Bevar Dalgaard - stop discountbølgen
TV - Mest sete
Se chokvideo: Så frække er tricktyvene

Se chokvideo: Så frække er trick...

Nordsjællands Politi håber, at de snart opklarer, hvem der står bag...

Kopivarer kan koste dig dyrt på ferien

Kopivarer kan koste dig dyrt på ...

Mange danskere bliver snydt til at købe kopivarer i form af tøj, sm...

Superfærge er kommet til Danmark: Se den her

Superfærge er kommet til Danmark...

Nu er Danmarks nye superfærge endelig ankommet efter en rejse, der ...

loading...
DET SKER - i Hørsholm og omegn
22-05
Fame
25-05
Håndværktøjsudstilling
I samarbejde med KULTUNAUT.DK
Se flere

loading...

loading...

loading...
Boligmarked