Canadiske Meg Wilson gik forrest i tredje periode og sikrede endnu en sejr til 79ers suveræne tophold.

Canadiske Meg Wilson gik forrest i tredje periode og sikrede endnu en sejr til 79ers suveræne tophold. Foto: 79ers

11 på stribe:

Meg viste X-faktor

Da et spidsede til, slog canadieren til og sikrede 79ers tophold 11. sejr i træk

Canadiske Meg Wilson viste X-faktor, scorede ni ubesvarede point i slutningen af tredje periode i en helt tæt kamp lørdag mod de nykårede pokalmestre fra Aabyhøj og var derfor stærkt medvirkende til, at 79ers dels vandt kampen med 75-63, dels fortsat er tophold i kvindernes liga med maksimum point for 11 kampe.

Gennem de første tre perioder kunne ingen af holdene fremtvinge en føring på mere end 3-4 point, i en kamp, der var domineret af intenst forsvar. Især Aabyhøj spillede med højt pres hele kampen og lykkedes med at slå meget af Hørsholms spil i stykker.

Stor intensitet

"Der var masser af intensitet," sagde anfører Gritt Ryder efter kampen." Abyhøj spiller godt og vi spiller godt, så det var en mega fed kamp. Det er lang tid siden, jeg har været så træt efter en kamp, for de har nogle rigtigt gode forsvarsspillere. Aabyhøj går mest til den i første halvleg og så kommer vi ind i anden halvleg, hvor Meg går forrest. Hun var mega sej og det hiver os andre med op."

Wilson, der scorede 18 point i alt, var beskeden efter kampen:

"Vi spillede ikke ret godt i forsvaret til at starte med, men da vi så begyndte at få nogle forsvarsstop, var jeg bare heldig at være den, der kunne lægge bolden i på fastbreak. Det var godt forsvar, der tillod mig at score de point," lød det fra topscoreren.

Med sejren, der endte på 75-63, er Hørsholm stadig det eneste ubesejrede hold i Dameligaen. Hørsholm spiller næste gang søndag 17. februar kl. 14 på udebane mod Stevnsgade.

Publiceret 10 February 2019 12:15