Debat:

Vi har åbent når der er mest brug for os

Af Betina Bojesen, Centerchef i Hørsholm Kommune

Kære Mariann Vasbo.
Tak for dit debatindlæg. Først vil jeg gerne beklage, at du gik forgæves. Din oplevelse har givet anledning til, at vi i forbindelse med næste juls lukkedage, vil overveje hvordan vi annoncerer disse. Vi har i år haft annoncer i Ugebladet, på vores hjemmeside og i Borgerservice, men vil genoverveje både kanaler og annonceringens hyppighed.
Du spørger også til antallet af lukkedage i forbindelse med julen. Vi ved af erfaring, at Borgerservice ikke bliver besøgt særligt meget i dagene omkring jul. Tal fra dengang vi holdt åbent i dagene før jul viser markant færre besøg end på normale dage. Ift. dagene mellem jul og nytår har vi en langvarig praksis for at holde lukket. Dette sammenholdt med, at muligheden for betjene sig via nettet 24/7 løbende er blevet bedre og nemmere gør bl.a., at vi vælger at holde lukket.
Der er dog også en anden grund, som handler om at være en tilgængelig organisation når flest har brug for at komme i kontakt med os. Derfor tilskynder vi til, at medarbejderne får afviklet deres ferie i en periode, hvor vi ved, at der er mindre efterspørgsel på ydelser vi leverer på Rådhuset.
Jeg kan selvfølgelig ikke garantere, at borgere aldrig vil opleve, at en medarbejder er på ferie, når der er brug for vedkommendes ekspertise, men tilgangen er, at vi hellere vil være mest muligt bemandet når flest har brug for at komme i kontakt med os.
Vi ønsker altid at yde god borgerservice og arbejder hele tiden med justere servicen, så borgerne oplever forbedringerne. Dels via vores selvbetjeningsløsninger og hjemmesiden, men også i forhold til personligt fremmøde.
Du er velkommen til at kontakte borger- og digitaliseringschef Sune Johansson for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig med den aktuelle sag.
Deltag i debatten på Ugebladets facebook-side.

Publiceret 05 January 2017 14:30