Et af de lave 40 km/t-skilte på Bolbrovej.

Et af de lave 40 km/t-skilte på Bolbrovej. Arkivfoto

DEBAT:

40 km/t hastighedsskilte i Rungsted er ikke lovlige

Retten sagde, at de ville gøre kommunen opmærksom på fejlen, der også gælder andre skilte ind til zonen med lokal hastighedsbegrænsning, skriver Mette Christensen i dette indlæg

Af Mette Christensen, Strandvejen 229C, Charlottenlund:

I april 18 blev jeg blitzet af politiet på Bolbrovej. Jeg havde åbenbart passeret et rødt 40 km/t skilt, men havde ikke set det, da det var sat meget lavt.

Nederste kant er 38 cm over jorden, øverste 103 cm over jorden. Et skilt som dette, kaldet E68,4, bør være placeret mindst 150 cm fra vejens overflade til skiltets underkant. Og da jeg ikke havde kørt over 50 km i timen nægtede jeg at betale.

I januar var jeg i retten og i april fik jeg dommen. En total frifindelse.

Retten sagde, at de ville gøre kommunen opmærksom på fejlen, der også gælder andre skilte ind til zonen med lokal hastighedsbegrænsning.

Der er sikkert rigtig mange, der er blevet blitzet på grundlag af forkert opsatte skilte, og gad vide om de ikke kan få bøden godtgjort.

Henvis til dom afsagt 17.1.19. Men jeg vil også opfordre beboerne til at sætte nogle hjemmelavede skilte op, der husker os på de 40 km/t. Området med hastighedsbegrænsning er stort.

Er man på indkøb, eller på besøg i området, er det glemt, når man kører derfra igen. For selvfølgelig skal vi køre ordentligt.

Publiceret 19 September 2019 07:00